Ujednoznacznienie
Ten artykuł dotyczy parku. Zobacz też: Jasne Błonia(przystanek).

Fragment Jasnych Błoni

Jasne Błonia - (niem.Quistorppark) - to wielkie założenie parkowe w centrum Szczecina.

Historia[edytuj | edytuj kod]

W XIX wieku tereny te należały do Johanesa Quistorpa, bogatego mieszkańca Szczecina. Na początku XX wieku postanowił ofiarować te tereny miastu. Powstało wielkie założenie architektoniczno - parkowe, na początku ,,Parku Quistorpa" wybudowano pałac dla zarządu prowincji Szczecińskiej,obecnie mieści się tam Urząd Miasta.Wytyczono alejki spacerowe, posadzono kwiaty, a na środku ustawiono pomnik Moritza Arndta, nie przetrwał on wojny. Wokół wybudowano wille mieszkalne. W skład wchodzi także zasadzony na początku XX wieku Park Kasprowiczai Jezioro Rusałka. Po wojnie odnowiono park Quistorpa, nadano mu nazwę Jasne Błonia, ustawiono tam dwa nowe pomniki:Pomnik Papieża Jana Pawła II i Pomnik czynu polaków.Obecnie miejsce to jest ulubionym miejscem wypoczynku Szczecinian, zawsze jest tu dużo spacerujących ludzi.

Położenie[edytuj | edytuj kod]

Jasne Błonia znajdują się w śródmieściu Szczecina, otoczone są ulicami:

Komunikacja[edytuj | edytuj kod]

Przystanek autobusowy Jasne Błonia

Dojazd do Jasnych Błoni zapewniają autobusy linii: 67 i 70(zatrzymuje się przy Urzędzie Miasta). Autobus linii 67 zatrzymuje się w zespole przystankowym Jasne Błonia zaś 70 w zespole przystankowym Urząd Miejski.

Galeria[edytuj | edytuj kod]

Szczecin 071.jpg To hasło jest 40. artykułem na Szczecinwikii!